Często poznaję osoby, które mają pomysł na swój biznes. Marzą o tym, by rzucić korporację i zacząć działać po swojemu. Już po pierwszym spotkaniu można prorokować, czy ten projekt ma szansę na sukces. I tu nie chodzi o bawienie się we wróżkę, a czystą logikę, spojrzenie z dystansu na biznesplan oraz produkt. Znajomość rynku, wiedza oraz doświadczenie mają tu duże znaczenie. Chcąc zrozumieć zamysł autora staram się zadawać wiele pytań. Często na tym etapie dochodzi do naturalnej weryfikacji, czy to na pewno dobry kierunek.
Dwa lata temu poznałam Zuzę Mierzejewską. Miała swój plan na pierwsze duże targi kosmetyków naturalnych w Warszawie. Nazwała je Ekocuda. Choć teraz trudno w to uwierzyć, dwa lata temu mało się mówiło o kosmetykach naturalnych, mały procent ludzi kupując kosmetyki zwracał uwagę na ich skład. Wyjątek stanowili Ci, którzy mają problem ze skórą i z tego powodu szukają kosmetyków, które nie będą ich uczulać.
Wtedy dużo się mówiło o żywności ekologicznej, był “szał” na zdrowe, ekologiczne jedzenie, i właśnie w tym kontekście pojawił się temat kosmetyków.
Już po pierwszym spotkaniu byłam pod wrażeniem – Zuza dokładnie wiedziała, ile jest marek kosmetyków naturalnych w Polsce, jak są różnorodne, ilu dystrybutorów czy producentów sprzedaje swoje produkty tylko online, i co najważniejsze, jak wiele osób, które potrzebują i chcą używać kosmetyków eko chce je poznać, przetestować i wybrać swoje ulubione. Wiedza, dokładna analiza rynku, trendów światowych w połączeniu z pasją i determinacją to dla mnie dobre fundamenty pod solidny biznes. Po dwóch latach obecności na rynku – można śmiało powiedzieć, że tak – Ekocuda osiągnęły sukces i cały czas się rozwijają i rosną w siłę.
W listopadzie – 5. jubileuszowa edycja w Warszawie.
Co ważne – Ekocuda cały czas się rozwijają. Każda edycja to nowa dawka atrakcji, udogodnień. Dużym egzaminem było wyjście poza Warszawę, nowe miasta – nowe wyzwania. Ale i tu dzięki dobremu przygotowaniu – było co świętować.
Prześledziłam historię ostatnich dwóch lat i wyszło mi:
- 4 edycje w Warszawie
- 2 spotkania w Gdańsku
- 1 spotkanie w Poznaniu
- 50 000 uczestników
- 490 wystawców
Fakt, sporo uczestników czy wystawców się powtarza przy każdej edycji – to także doskonały dowód na to, że Ekocuda gromadzą lojalnych i stałych partnerów. Tym bardziej się cieszę, że Inspirantka jest w gronie patronów medialnych od początku i promuje to wartościowe wydarzenie.
Więcej informacji o Ekocudach:
ekocuda.com
https://www.facebook.com/ekocudacom/