Inspirantka
  • Start
  • Biznes
  • Rozwój
  • Komunikacja
  • Kierunek miasto
  • Inspiracje
  • Wywiady
  • REDAKCJA
  • Współpraca

Inspirantka

  • Start
  • Biznes
  • Rozwój
  • Komunikacja
  • Kierunek miasto
  • Inspiracje
  • Wywiady
Biznes

Sztuczna inteligencja w branży HR. Czy AI pomoże w wyborze najlepszych kandydatów?

10 maja 2023

Nowinki technologiczne i nowoczesne rozwiązania od dawna ułatwiają pracę rekruterom. Specjaliści z branży zarządzania zasobami ludzkimi ostatnio zaczynają sprawdzać możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja i korzystać z jej pomocy – np. podczas rozmów z kandydatami. W jaki sposób AI wspiera rekruterów i czy na stałe zmieni oblicze HR?

Dziś firmy coraz częściej korzystają z zaawansowanych narzędzi, takich jak platformy rekrutacyjne, które pomagają w przeprowadzeniu tego procesu w formie zdalnej. Kandydaci mogą również korzystać z aplikacji mobilnych, które ułatwiają wyszukiwanie ofert pracy i wysyłanie dokumentów. Jaki jest w tym udział sztucznej inteligencji?

AI może nam pomóc już na etapie tworzenia atrakcyjnych ogłoszeń o pracę, które są bardziej dopasowane do poszukiwanej persony kandydata. Umożliwia również automatyzację pewnych procesów rekrutacyjnych, takich jak wstępna selekcja CV, skanowanie aplikacji i wyszukiwanie w nich słów kluczowych czy analiza profilu kandydata pod kątem wymagań rekrutera. Jest to duża oszczędność czasu i pomoc w zwiększeniu skuteczności procesu rekrutacyjnego.

 

Czy sztuczna inteligencja zabierze pracę rekruterom?

 Ostatnio powstałe narzędzie inteligentnego modelu językowego obiło się głośnym echem na rynku pracy. Zaczęto się zastanawiać, czy słynny już ChatGPT przejmie zadania pracowników, a w końcu całkowicie ich zastąpi. Jedną z branż, które często pojawiają się w przypuszczeniach ekspertów jest właśnie HR. Czy sztuczna inteligencja byłaby w stanie zastąpić ludzkiego rekrutera?

– Maszyna to jednak tylko maszyna i nigdy nie zastąpi ludzkiej empatii i kreatywności, która jest niezbędna w pracy rekrutera – mówi Natalia Bogdan, właścicielka agencji pośrednictwa pracy Jobhouse. Dodaje również: – Ważne jest, aby rekruter się rozwijał i edukował w kwestii takich funkcji i narzędzi, które mogą być łatwo zautomatyzowane. Dzięki temu AI będzie dla niego wsparciem, a nie zagrożeniem.

Obecne trendy z wykorzystaniem AI w HR

 Sztuczna inteligencja może okazać się sprzymierzeńcem rekrutera, jeśli ten potrafi ją umiejętnie wykorzystać. AI jest przydatna szczególnie w działach HR dużych firm, gdzie trzeba obsadzić wiele stanowisk w różnych działach.

 – Ostatnim hitem w branży HR jest ChatGPT. Sporo HRowców testuje jego możliwości, ja również go stosuję. Świetnie się sprawdza w tworzeniu opisów stanowisk oraz ogłoszeń o pracę, a nawet postów do mediów społecznościowych promujących oferty pracy – tłumaczy Natalia Bogdan.

Sztuczna inteligencja, w tym wspomniany już ChatGPT, pomaga też w budowaniu pozytywnego wizerunku marki pracodawcy. Firma, która regularnie korzysta z nowych rozwiązań jest postrzegana przez potencjalnych pracowników jako postępowa i umożliwiająca rozwój.

Jak może wyglądać przyszłość rozmów rekrutacyjnych?

Twórcy programów AI analizują zebrane dane i nieustannie ulepszają swoje rozwiązania. Już dziś zarówno proces rekrutacyjny, jak i sama rozmowa są bardziej zautomatyzowane niż jeszcze rok temu. A jak będzie wyglądała przyszłość?

Myśląc o rozwoju technologicznym, mamy tendencję do wyobrażania sobie bardzo zaawansowanych zmian. Co ciekawe, część z nich jest już w fazie testów.

– Ciekawym rozwiązaniem jest Horizon od Facebooka. Coraz częściej wykorzystujemy także metaverse i wirtualną rzeczywistość – wyjaśnia Natalia Bogdan. – W przyszłości rozmowy rekrutacyjne lub spotkania z zespołem mogłyby odbywać się za pomocą oculusów, czyli specjalnych gogli. Dzięki temu komunikacja może być bardziej rzeczywista i szczera, ponieważ w takiej sytuacji widzimy nie tylko mimikę twarzy, ale też język ciała rozmówcy. Możemy się wtedy „spotkać” w wizualizacji naszej sali konferencyjnej czy innego miejsca w firmie.

Obecnie jest to jednak dość kosztowne rozwiązanie, ale specjaliści z branży HR z nadzieją patrzą w przyszłość. Już dziś, właśnie dzięki pomocy sztucznej inteligencji, proces rekrutacyjny jest bardziej skuteczny i precyzyjny, z czego korzystają zarówno rekruterzy, jak i kandydaci. Warto jednak pamiętać, że w tej branży, podobnie jak w wielu innych, całkowite zastąpienie czynnika ludzkiego jest niemożliwe. Liczy się tu bowiem empatia, kreatywność i inne kompetencje miękkie, których technologia nie posiada.

Sztuczna inteligencja w branży HR. Czy AI pomoże w wyborze najlepszych kandydatów? was last modified: 10 maja, 2023 by inspirantka
bizesrekrutacjasztuczna inteligencja
Skomentuj
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
poprzedni wpis
Startuje projekt Fearless Together – akcja, która pomoże kobietom rozwinąć karierę w finansach.

Zobacz także

Robot – nieocenione wsparcie w HR

4 stycznia 2023

Odpowiednie środowisko pracy – lepsza efektywność zespołu

30 listopada 2022

Łączenie pracy i podróży – kim są...

7 września 2022

Odosobnienie złotą metodą na stres managerów i...

23 listopada 2022

Biznes online – najlepsze rozwiązanie dla mam,...

5 października 2022

Jawne zarobki w firmie – czy powinniśmy...

2 września 2022

Sztuka jako ważny element employer brandingu

26 października 2022

5 pytań, które mogą Cię zaskoczyć na...

29 grudnia 2022

Prowadzisz małą lub średnią firmę? Sprawdź, jak...

12 października 2022

Human Power alarmuje – aż 8 na...

20 września 2022

Warto tam być

  1. Beksiński – Kolekcja Anny i Piotra Dmochowskich w MAW

    17 czerwca 2021 @ 08:00 - 30 czerwca 2024 @ 17:00
  2. DRUGIEJ WIOSNY NIE BĘDZIE… DZIECI I SZTUKA W XX I XXI WIEKU

    31 marca @ 08:00 - 18 czerwca @ 17:00
  3. KIMBA FRANCES KERNER DELIRIUM DECADENCE

    14 kwietnia @ 08:00 - 26 czerwca @ 17:00
  4. Roma – We will rock you

    15 kwietnia @ 19:00 - 16 października @ 19:00
  5. MAŁGORZATA MIRGA-TAS. PRZECZAROWUJĄC ŚWIAT

    29 kwietnia @ 09:00 - 23 lipca @ 17:00

Zobacz wszystkie Wydarzenia

Patronaty

Czytam:

Bez nazwy1 Jak mądrze korzystać z czasu?

Bez nazwy1 Floating – na czym polega?

Bez nazwy1 Jak podążać za technologią i ...

Bez nazwy1 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie

Bez nazwy1 Jak zbudować społeczność na Instagramie

Inspirantka

Inspirantka

O portalu Inspirantka.pl

Życie to podróż, a budowanie biznesu to proces. Podobnie jest z przestrzenią, w której się właśnie spotykamy – Inspirantka.pl. Do września 2022 roku był to blog, na którym inspirowałam do życia na 100%, w zgodzie ze sobą, ze swoimi talentami i pragnieniami. Teraz nadszedł czas na zmianę, na otwarcie się na nowy rozdział. Zapraszam Cię do biznesowo-rozwojowego portalu, na którym będziemy mówić o tym, co ważne w życiu osób nastawionych na rozwój zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jak i zawodowej.

Dorota Steliga, redaktor naczelna

Najpopularniejsze posty

  • Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie

    22 lutego 2015
  • Marzenia do spełnienia

    1 września 2014
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

@2022 - inspirantka.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.Akceptuj Czytaj więcej
Polityka Prywatności

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT