Każda okazja jest dobra, by zrobić coś wartościowego dla swojej społeczności. Stąd decyzja marki Ekocuda o wydaniu edukacyjnego e-booka z okazji 5.urodzin, która ucieszyła miłośników życia w stylu eko, w tym mnie. Od początku obecności marki na rynku Inspirantka wspiera ją w ramach patronatu medialnego, dlatego także teraz nie mogło zabraknąć mnie wśród blogów zapraszających do sięgnięcia po „Sekretnik”.
O tym, jak dbać o siebie i jak dokonywać dobrych wyborów, kupując kosmetyki naturalne powiedziano już dużo, ale niestety wciąż wielu z nas nie wie, na co zwracać uwagę, sprawdzając etykiety na opakowaniach produktów. To typowa sytuacja, niby wszyscy wiemy, a tak w rzeczywistości, gubimy się w tym temacie. Brakowało na rynku e-booka, który pokazywałby od kuchni, jak powstają nowe marki, jakie elementy wpływają na ich rynkowy sukces i o czym należy pamiętać, promując nowy produkt. To wiedza, która pozwala zrozumieć cały ten proces.
My jako Klienci wybieramy produkty, które zapraszamy do naszego domu. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak długą drogę pokonał produkt, zanim dowiedzieliśmy się o nim, zanim mu zaufaliśmy i zanim zapadła w nas decyzja – kupuję!
Sekretnik to 14 artykułów poświęconych kosmetykom naturalnym, 5 wywiadów z ambasadorkami ekologicznego stylu życia, praktyczne porady, wskazówki i wyzwania, przed którymi stoi branża. To, co stanowi siłę tego e-booka, to autorzy – specjaliści i specjalistki w swoich obszarach, którzy na zaproszenie marki Ekocuda, dzielą się swoją wiedzą.
Myślę, że każdy po zapoznaniu się z treścią e-booka znajdzie swoje ulubione materiały.
Z uwagi na to, że jesteśmy na różnym etapie zaawansowania edukacji na temat rynku eko, inne artykuły mogą zwrócić naszą uwagę. Ciekawa jestem Waszych typów, a w międzyczasie, podzielę się z Wami moimi topowymi:
— KATARZYNA KONOPA – TOP 10 firm, które zasługują na wyróżnienie w kategorii cruelty free.
Lubię rankingi, ale tylko te, które tworzą eksperci z branży. Kasia Konopa, znana jako PINK MINK Studio, czyli pierwsza w Polsce wegańska makijażystka, na bieżąco śledzi rynek kosmetyków cruelty free w Polsce. Nic dziwnego, że to właśnie ona wybrała 10 marek, które się wyróżniają! Sprawdźcie, czy Wasze ulubione marki znalazły się w tym zestawieniu!
— DR JOANNA UCHAŃSKA – Greenwashing – jak nie wpaść w ekologiczną pułapkę?
To trudny temat, dlatego do jego opracowania została zaproszona dr Joanna Uchańska, prawniczka, partnerka kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy, Szefowa Praktyki Life Science and Healthcare oraz wykładowczyni Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się prawnymi aspektami life science, przede wszystkim w branżach biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, spożywczej i beauty. W konkretny i przystępny sposób tłumaczy na czym polega zjawisko greenwashingu i dlaczego to się nie opłaca w długofalowej perspektywie. Świadomość konsumentów sprawia bowiem, że błędne, mijające się z prawdą komunikaty, zostaną bardzo szybko wyłapane.
— CZTERY SZPAKI – Wszystko wyszło naturalnie, czyli identyfikacja wizualna Mydlarni Cztery Szpaki.
Czytając książkę, zawsze lubię wiedzieć, co stoi za autorem. Kim jest, co sprawiło, że zaczął tworzyć, a w końcu, jak do tego doszło, że właśnie jego książka do mnie trafiła. Podobnie mam z innymi produktami, lubię biografie, historie powstawania marek. Droga, jaką marka przemierzyła i ludzie którzy ją tworzą są wstanie zachęcić mnie, by sięgnać po produkt, a nawet więcej, zostać z marką na dłużej. Poznanie historii powstania Mydlarni Cztery Szpaki było dla mnie wielką przyjemnością. Teraz widząc jej produkty, opowiadam innym, jak to wszystko się zaczęło.
Waszej uwadze polecam też wywiady! W Sekretniku przeczytacie między innymi rozmowę z Agnieszką Pocztarską ambasadorką Slow Beauty i autorką książki w tym temacie. Monika Wąs i Anna Musiał z Piggypeg z kolei dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat rynku kosmetyków naturalnych w Polsce.
W e-booku znajdziecie naprawdę wiele innych bardzo wartościowych materiałów, nie sposób wymienić ich tu wszystkich. Zresztą sami sprawdźcie i… nie zapomnijcie o stronach 68-71, znajdziecie tam coś ode mnie 🙂
Sekretnik możecie pobrać tutaj: Sekretnik świata kosmetyków naturalnych. Od produkcji do promocji
Miłej lektury 🙂
