Inspirantka
  • Start
  • Biznes
  • Rozwój
  • Komunikacja
  • Kierunek miasto
  • Inspiracje
  • Wywiady
  • REDAKCJA
  • Współpraca

Inspirantka

  • Start
  • Biznes
  • Rozwój
  • Komunikacja
  • Kierunek miasto
  • Inspiracje
  • Wywiady
InspiracjeKierunek miasto

Wino – Granie – start!

25 czerwca 2012

papOni – Asia i Jarek – pomysłodawcy akcji społecznościowej Wino – Granie, w rozmowie z Dorotą Steligą zapraszają w podróż po winnicach całego świata przy dźwiękach wybornej muzyki.

 

„Jak się okazuje wino tworzy pary nie tylko z jedzeniem czy innymi trunkami, ale układa się także z bytami bardziej abstrakcyjnymi, jak muzyka. Są to połączenia równie subiektywne jednak dużo mniej mierzalne i zarazem trudniejsze, bo angażujące o jeden zmysł więcej.”

                                                         Jerzy Kruk, sommelier


Pierwsze skojarzenia z winem?

Ona: To zdecydowanie relaks i zatrzymanie chwili… Myśląc o winie od razu nasuwa mi się całe mnóstwo skojarzeń: pogaduchy do rana, romantyczny wieczór czy spotkanie z przyjaciółkami; a przed oczami mam obrazy z filmów (np. dany kraj, coś w stylu „Pod słońcem Toskanii”). Często podczas spotkań ze znajomymi, pijąc wino, patrzymy na etykietę, by sprawdzić kraj pochodzenia. W marzeniach przenosimy się w to miejsce,  zastanawiamy się jak tam jest i planujemy spędzić tam następne wakacje. Póki, co, jeszcze nigdy nic z tego nie wyszło, ale może kiedyś…

On: To z pewnością skojarzenia z dzieciństwa, czyli wielki balon w łazience, obrzydliwie rozkładające się resztki owoców, ale zarazem radość rodziców i dziadków z udanego wyrobu. Czyli typowe wspomnienie dla dorastającego w komunie chłopaka 😉 Dziś taki balon to raczej już rzadkość.

 Jakie wino najchętniej wybieracie  na wieczorny chillout?

 Ona: Mój wybór zależy od klimatu spotkania. Lubię łączyć wino z gotowaniem, robię wówczas klimatyczną ucztę dla przyjaciół – serwuje wino wytrawne. Nawet jak o tym mówię, przypominają mi się od razu konkretne spotkania; wieczór z wytrawnym czerwonym winem, serem pleśniowym i różnymi przekąskami, czy też z białym i spaghetti z krewetkami – można się rozmarzyć, szczególnie, kiedy teraz pora późnoobiadowa. 😉  Ale nie zawsze chce mi się gotować, czasem mam po prostu ochotę na słodkie wino i lody. Uwielbiam trzymać lampkę wina w dłoni, w tle gra muzyka, ja w wygodnym fotelu, czy na leżaku… mmm… cudownie mnie to odpręża. Doceniam wino właśnie za to, że może ono towarzyszyć w różnych chwilach życia i odpowiednie wino mogę dobrać do odpowiedniego nastroju.

On: Chillout dla mnie to najczęściej muzyka, dobry film, ale i smakowita przekąska np. ser pleśniowy, kabanosy czy oliwki. Także, jest to wino czerwone wytrawne, a kraj, rocznik, czy region pochodzenia to już inna kwestia …

W akcji Wino – Granie łączycie  zwyczaj picia wina z dobrą muzyką…

Ona:  Wystrój miejsca, smak kuchni, zapach, świetni znajomi, muzyka – wiem z doświadczenia jak ważne jest, by wszystkie te elementy komponowały się ze sobą. Jeśli jeden z nich  „nie zagra” – urok spotkania pryska. Tak bywa np. kiedy w lokalu gra muzyka z radia. Dlatego też tworząc przedsięwzięcie, jakim jest „Wino-Granie” tak bardzo zwracamy uwagę na pełną atmosferę. Osobiście bez muzyki i wina nie wyobrażam sobie życia. Muzyka towarzyszy mi non stop, lubię przy muzyce się budzić i przy muzyce zasypiać. Tak jak muzykę dobieram do nastroju, tak i dopasowuję do niego wino. A połączenie ze sobą jednego i drugiego cudownie koresponduje, dla mnie to czysta „poezja”.

On: Muzyka od zawsze była moją pasją a jednocześnie od lat zawodowo działam w tej branży, dodając do tego moją miłość do wina nie mogliśmy otrzymać nic innego jak… „wino-granie” 😉

Skąd pomysł na takie działania?

Ona: Pomysłodawcą był Jarek, z którym miałam okazję współpracować. Pewnego dnia, od słowa do słowa, wątek rozbudował się i przerodził w wielogodzinne rozmowy o winie i muzyce. Postanowiliśmy, że chcemy połączyć siły i zrealizować projekt, który nazwaliśmy Wino-Granie. Myślę też, że idea jest bliska szerszej publiczności, ludziom którzy poszukują kreatywnych sposób na  spędzenie wolnego czasu. Ta akcja społecznościowa ma na celu wyjście do tej grupy z niebanalną propozycją.

On: To chyba efekt obserwacji zmian kulturowych w naszym społeczeństwie. Wino coraz częściej zastępuje popularne drinki a nawet powoli zaczyna konkurować z piwem. Polacy zaczęli cenić styl, design i jakość, co tworzy świetne  podłoże pod działania, jakim jest „wino-granie” a pomysł? sam nie wiem… po prostu.

Akcja ma mocne wsparcie.  Do współpracy zaprosiliście autorytety zarówno od wina, jak i muzyki…

Ona: Tak, ich rola jest naprawdę dla nas istotna. Nie byłoby tego projektu bez nich. W naszym przedsięwzięciu, kładziemy nacisk na pasję i profesjonalizm. Dlatego też dzięki ambasadorom – sommelierom i znawcom danych regionów możemy sobie pozwolić na autentyczną podróż po winnicach całego świata. A mecenasi muzyczni, przez swoją wrażliwość i światową wiedzę odkrywają nam takie perełki, jeśli chodzi o muzykę doskonałą do relaksu, że dzięki temu to wszystko ze sobą tak pięknie gra. I tu uchylę rąbka tajemnicy, że zarówno ambasadorzy i mecenasi będą się zmieniać w naszej akcji, co miesiąc będziemy mieć nowe propozycje. Pierwszy miesiąc Wino-Grania, to Hiszpania (region Tarragona)wina: Sangria i Blanco (za tą propozycję odpowiedzialny jest Florencio Gonzalez Cabrera)oraz muzyka Roberta Glaspera – płyta pt.„Black Radio” i jest to propozycja Natalii Przybysz. Zdradzę również, że mecenasów będziemy mieli okazję spotkać w propozycji na żywo naszego projektu, a mianowicie podczas koncertów sygnowanych marką „Wino-Granie”, co planujemy m.in. w kolejnych miesiącach.

On: Tak tutaj musimy podziękować za wsparcie naszym mecenasom muzycznym i ambasadorom regionów. Mieliśmy jednak ułatwione zadanie aby przekonać ich do współpracy ze względy na fakt, iż Wino-Granie jest akcją społecznościową, a nie handlową.

Wybierając wino przede wszystkim kierujemy się jego kolorem. Co jeszcze należy wziąć pod uwagę?

 Ona: Smak, aromat, kraj. Nie ukrywajmy też, że dla większości z nas ważna jest  także cena. Każdy lubi dobre wino – nikt nie lubi przepłacać. Dlatego też w naszym projekcie stworzyliśmy możliwość zakupu przez naszych „klubowiczów” wina w symbolicznej cenie, jaką jest 2 zł za lampkę (100 ml)by móc pozwolić na poznawanie win bez nadwyrężenia portfela.

On: Smak i cenę:)

Czy w Polsce można mówić o kulturze picia wina?

Oni: Kultura picia wina tworzy się powoli w naszym kraju. Można jednak zaobserwować, że coraz częściej wino konkuruje z piwem. Jest coraz większa świadomość smaku i zalet tego alkoholu. Co prawda trudno będzie zbliżyć się nam do poziomu popularyzacji wina jak to ma miejsce w krajach śródziemnomorskich, choćby ze względów na podłoże historyczne i nasze wielowiekowe przyzwyczajenia (gdyż od wieków Polacy byli znawcami i smakoszami wysokoprocentowych trunków). Liczymy jednak na to, że Polskie społeczeństwo będzie odważniej wybierać wino. Mamy nadzieję, że Wino-Granie dołoży swoją  cegiełkę do tego pozytywnego trendu.

Wino-granie zagości w kilku polskich miastach. Gdzie możemy Was spotkać?

Oni: Początkowo chcemy dotrzeć z akcją do największych Polskich miast. Następnie zaprosimy do współpracy także te mniejsze. Z myślą o miłośnikach Wino – Grania postanowiliśmy, że karnety można realizować we wszystkich lokalach zrzeszonych akcją na terenie całej Polski. Odpowiada to także na potrzeby miłośników podróży, którzy np. w czerwcu napiją się wina w Lublinie, natomiast w lipcu podczas wakacji ze znajomymi odwiedzą lokal Wino – Grania w Łodzi. Akcja nie ma ograniczeń terytorialnych. Wszystko zależy od tego, z jakim przyjęciem spotka się ta inicjatywa. Mamy nadzieję, że akcja cały czas będzie się rozrastać, gdyż szykujemy specjalne wydarzenia kulturalne sygnowane marką Wino-Granie, ale o tym na razie cicho sza 🙂

 

 

Ona – Joanna Wojciechowska – energetyczna i pełna pomysłów Pani manager. Organizatorka i kreatorka nowych zdarzeń artystycznych. Posiada doświadczenie w branży artystycznej i marketingowej, w relacjach z mediami jak i całym środowiskiem kulturalnym, co pozwala jej tworzyć i promować wydarzenia

On – Jarosław Maślanka – manager i producent muzyczny. Pan niezwykle kreatywny i pomysłowy, poszukujący coraz to nowych form wyrazu artystycznego. Właściciel agencji koncertowej yMusic, promującej muzykę na najwyższym poziomie artystycznym – muzykę ambitną i skierowaną do świadomego odbiorcy. Zajmuje się bezpośrednio i na stałe produkcją wydarzeń muzycznych oraz organizacją koncertów takich artystów jak: Natalia Przybysz, Tymon Tymański i Wojtek Mazolewski.

Więcej o akcji na:

www.wino-granie.pl
https://www.facebook.com/WinoGranie

Wino – Granie – start! was last modified: 14 września, 2013 by inspirantka
dorota steliga wywiadyjakie wino wybracjarosław maślankajoanna wojciechowskalokale z dobrym winemmuzyczny lublinnajlepsze winowino granie natalia przybyszwino-granie
Skomentuj
1
Facebook Twitter Google + Pinterest
poprzedni wpis
Taniec w powietrzu – poczucie wolności
następny wpis
Dance is art. Paint the floor

Zobacz także

inspirujące uzależnienie. polecam.

27 października 2013

Stasys Eidrigevičius – !Reakcje

19 stycznia 2023

Smak spełnionych marzeń #4

12 kwietnia 2016

Oni wiedzą czego pragną kobiety!

7 marca 2014

Spotkania, które inspirują

30 sierpnia 2015

Szczęście sprzyja lepszym

3 lutego 2016

Świat naszych marzeń – najnowsza książka Magdy...

2 marca 2020

Mikołajkowe inspiracje podsumowanie

15 grudnia 2013

MOC dobrej treści

21 lutego 2015

Ekocuda – stworzone z pasji i realizowane...

11 kwietnia 2017

Warto tam być

  1. Beksiński – Kolekcja Anny i Piotra Dmochowskich w MAW

    17 czerwca 2021 @ 08:00 - 30 czerwca 2024 @ 17:00
  2. IGNACY CZWARTOS – MALARZ KLĘCZAŁ, JAK MALOWAŁ

    24 lutego @ 08:00 - 28 maja @ 17:00
  3. Międzynarodowe Targi Architektury Krajobrazu i Ogrodnictwa

    23 marca @ 08:00 - 25 marca @ 17:00
  4. X KONFERENCJA DLA LIDERÓW BIZNESU – SPÓJNE PRZYWÓDZTWO

    23 marca @ 08:45 - 16:30
  5. Immersive Monet & The Impressionists – Wystawa multisensoryczna

    24 marca @ 09:00 - 31 maja @ 19:00

Zobacz wszystkie Wydarzenia

Patronaty

Czytam:

Bez nazwy1 Jak mądrze korzystać z czasu?

Bez nazwy1 Floating – na czym polega?

Bez nazwy1 Jak podążać za technologią i ...

Bez nazwy1 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie

Bez nazwy1 Jak zbudować społeczność na Instagramie

Inspirantka

Inspirantka

O portalu Inspirantka.pl

Życie to podróż, a budowanie biznesu to proces. Podobnie jest z przestrzenią, w której się właśnie spotykamy – Inspirantka.pl. Do września 2022 roku był to blog, na którym inspirowałam do życia na 100%, w zgodzie ze sobą, ze swoimi talentami i pragnieniami. Teraz nadszedł czas na zmianę, na otwarcie się na nowy rozdział. Zapraszam Cię do biznesowo-rozwojowego portalu, na którym będziemy mówić o tym, co ważne w życiu osób nastawionych na rozwój zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jak i zawodowej.

Dorota Steliga, redaktor naczelna

Najpopularniejsze posty

  • Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie

    22 lutego 2015
  • Marzenia do spełnienia

    1 września 2014
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

@2022 - inspirantka.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.Akceptuj Czytaj więcej
Polityka Prywatności

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT